Onze school

Op Pius 10 vinden we het belangrijk om kinderen een veilige leeromgeving te bieden waarin zij zich kunnen ontwikkelen. Al vanaf de kleutergroepen wordt er gewerkt met een structuur middels een duidelijk dagritme zodat de kinderen weten wat er moet gebeuren. Dit brengt rust. We besteden ook veel aandacht aan de omgang met elkaar. Kinderen leren voor zichzelf op te komen, problemen op te lossen en respect te hebben voor anderen. Daarom zijn wij een Vreedzame School.

In de klassen wordt instructie op verschillende niveaus aangeboden. Sommige leerlingen hebben extra herhaling nodig, anderen een instructie die meer uitgebreid is of juist verdieping op de basisstof. Zo krijgt ieder kind de kans zich op zijn eigen niveau te ontwikkelen.